loading...
Football world fa
salar ha بازدید : 102 سه شنبه 31 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

مهدي محمد نبي دبيرکل فدراسيون فوتبال، گزارش عملکرد کميته‌هاي مختلف فدراسيون فوتبال در ارديبهشت 1392 را به تفکيک کميته‌ها به شرح زير اعلام کرد.

عملکرد تيم هاي ملي

در ارديبهشت ماه 92 تيم هاي ملي فدراسيون فوتبال، فعاليت خود را با اردوهاي متعدد در رده هاي مختلف آغاز کردند و تيم هاي ملي فوتبال بزرگسالان، زير16 سال و زير17 سال در اردوهاي خارجي حضور يافتند. تيم ملي فوتبال بزرگسالان جهت آمادگي براي بازي مقابل قطر در رقابت هاي مقدماتي جام جهاني در تهران اردويي را پس از پايان ليگ برتر برگزار کرد و 30 ارديبهشت براي برگزاري يک اردو و يک بازي دوستانه با تيم ملي عمان به مسقط رفت. تيم ملي زير16 سال براي حضور در تورنمنت رياست جمهوري قزاقستان به آستانه قزاقستان رفت. همچنين تيم ملي زير 14 سال در رقابتهاي مقدماتي قهرماني آسيا که به ميزباني مشهد برگزار شد، شرکت کرد و تيم ملي زير17 سال براي برگزاري يک اردو و دو بازي دوستانه با تيم ملي زير17 سال امارات به دوبي رفت. همچنين تيم ملي زير 15 سال براي حضور در رقابت هاي المپيک نوجوانان چين تشکيل شد و در کمپ تيم هاي ملي، مراحل استعداديابي و آمادگي خود را پيگيري کرد. در 18 ارديبهشت نشست هماهنگي سرمربي تيم ملي فوتبال با حضور کفاشيان، محمد نبي و اميد نمازي در فدراسيون فوتبال برگزار شد. در همين روز اعلام شد که بازي تيم ملي فوتبال ايران با تيم ملي عراق در امارات لغو شده، اما اردوي امارات همچنان در همان تاريخ اعلام شده در خردادماه برگزار خواهد شد.

تيم ملي زير 14 سال

تيم ملي زير 14 سال به سرمربيگري حسين صالح، 31 فروردين به مشهد رفت تا در رقابت هاي مرحله مقدماتي قهرماني 14 سال آسيا که به ميزباني خراسان رضوي برگزار شد، شرکت کند. ايران در بازي اول سه بر يک هند را شکست داد و در بازي دوم 11 بر صفر از سد ترکمنستان گذشت و در بازي سوم توانست 9 بر يک تيم قرقيزستان را شکست دهد. در بازي آخر تيم ملي زير 14 سال توانست با نتيجه سه بر صفر پاکستان را شکست دهد و با اقتدار و به عنوان تيم اول به مرحله نهايي رقابتهاي قهرماني آسيا که قرار است از شانزدهم لغايت بيست و پنجم مهر ماه به ميزباني ايران و در کرمان برگزار شود، صعود کنند.

تيم ملي زير15 سال

تيم ملي زير 15 سال که خود را براي حضور در رقابت هاي المپيک نوجوانان چين در مردادماه امسال آماده مي کند، 16 ارديبهشت در يک بازي دوستانه مقابل تيم نوجوانان پيکان به پيروزي دو بر صفر رسيد. در بازي دوم و روز 17 ارديبهشت توانست تيم جوانان فدک را سه بر يک شکست دهد. تيم ملي زير15 سال در اين اردو، در کمپ شهريار حضور داشت. اردوي بعدي تيم ملي پس از پايان امتحانات خردادماه بازيکنان برگزار خواهد شد.

تيم ملي زير16 سال

اردوي تيم ملي زير 16 سال به سرمربيگري مصطفي قنبرپور براي حضور در تورنمنت رياست جمهوري قزاقستان با حضور 26 بازيکن آغاز شد. ايران در اين تورنمنت با تيم هاي گرجستان، آذربايجان و اف سي بوتافوگو همگروه شد و در اولين بازي توانست سه بر صفر تيم بوتافوگوي برزيل را شکست دهد، در بازي دوم مقابل گرجستان به تساوي بدون گل رسيد، در بازي سوم توانست آذربايجان را دو بر صفر شکست دهد و در حاليکه يک سال از همه تيم هاي حاضر کوچکتربود، به فينال رقابت ها صعود کند. در فينال يک بر صفر مقابل قزاقستان، ميزبان بازي ها شکست خورد تا به مقام نايب قهرماني تورنمنت رياست جمهوري قزاقستان برسد. اردوي جديد اين تيم هم پس از امتحانات خردادماه بازيکنان برگزار خواهد شد. مسابقات مقدماتي قهرماني آسيا در اين رده سني از 1/7/92 لغايت 15/7/92 در پاکستان برگزار خواهد شد.

تيم ملي زير17 سال

اردوي تيم ملي زير 17 سال در آکادمي ملي فوتبال برگزار شد و ملي پوشان دوم ارديبهشت مقابل تيم اميد پيکان به تساوي دو بر دو رسيدند. روز دهم ارديبهشت تيم ملي نوجوانان زير 17 سال در يک بازي دوستانه در زمين شماره دو آکادمي ملي فوتبال توانست يک بر صفر تيم پيمان ويژن تهران را شکست دهد. در روز 12 ارديبهشت و در يک بازي دوستانه توانست دو بر صفر تيم اميد پيکان را مغلوب کند. تيم ملي زير17 سال، 18 ارديبهشت به دوبي رفت و در دو بازي مقابل تيم ملي زير 17 سال امارات، به يک پيروزي دو بر يک و شکستي پنج بر يک رسيد. تيم ملي زير 17 سال با 20 بازيکن به امارات رفته بود و ملي پوشان پس از بازگشت به تهران و در يک بازي دوستانه توانستند تيم اميد نيروي زميني را 5 بر يک در زمين اين تيم شکست دهد. اين تيم 30 ارديبهشت 92 در ورزشگاه پيکان شهر توانست در مقابل تيم اميد پيکان به نتيجه تساوي يک بر يک برسد. تيم ملي زير 17 سال کشورمان خود را براي حضور در مسابقات جام جهاني نوجوانان که مهر ماه در امارات برگزار مي شود، آماده مي کند.

تيم ملي بزرگسالان

در روز 9 ارديبهشت قرارداد حامي پروازهاي تيم ملي فوتبال ايران دفتر شرکت هواپيمايي آسمان با حضور علي کفاشيان، مهدي محمد نبي و عزيزي خادم به امضا رسيد. نوزدهم ارديبهشت ماه بود که فيفا آخرين رنکينگ تيم هاي ملي را اعلام کرد و تيم ملي فوتبال ايران با 538 امتياز در رده 57 جهان قرار گرفت. 21 ارديبهشت کادر فني تيم ملي اسامي بازيکنان تيم ملي را براي حضور در دو فاز اردوهاي تيم ملي پيش از بازي دوستانه مقابل عمان و سه بازي مقابل قطر، لبنان و کره جنوبي اعلام کرد. کارلوس کي روش روز 25 ارديبهشت کنفرانس مطبوعاتي در سالن اجتماعات آکادمي ملي فوتبال برگزار کرد که به دليل اصرار خبرنگاران بر روي سوالاتي درباره بازيکناني که در اردوي تيم ملي حضور نداشتند، نيمه کاره ماند. ملي پوشان تمريناتشان را پس از پايان ليگ در کمپ تيم هاي ملي آغاز کرده و روز 30 ارديبهشت براي برگزاري يک بازي دوستانه مقابل عمان به مسقط پرواز کردند تا روز اول خرداد به مصاف تيم عمان بروند.

تيم ملي فوتسال

دومين مرحله از اردوي تدارکاتي تيم ملي فوتسال در سال 92 از 9 ارديبهشت جهت آمادگي براي حضور در تورنمنت چين آغاز شد تا بازيکنان تمرينات خود را زير نظر خسوس کاندلاس پيگيري کنند. ملي پوشان به منظور حضور در تورنمنت چين که با حضور تيم هاي هلند، روماني و روسيه در خرداد برگزار مي شود و همچنين رقابتهاي آسيايي کره جنوبي اردوهاي تدارکاتي خود را پشت سر مي گذاشتند. اردوهاي تدارکاتي تيم ملي فوتسال تا قبل از اعزام به مسابقات فوق، ابتداي هر هفته و به مدت 4 روز در تهران برگزار مي شود.

تيم ملي فوتبال ساحلي

اردوي تيم ملي ساحلي براي شرکت در مسابقات غرب آسيا که به ميزباني ايران و در جزيره قشم برگزار شد از 4 ارديبهشت آغاز شد. همچنين مارکو اکتاويو سرمربي تيم ملي براي انجام پشتوانه سازي مناسب براي تيم ملي فوتبال ساحلي، بازيکنان تيم ملي ب را هم به اردو دعوت کرده است. دپارتمان فوتبال ساحلي در حال انجام کليه فعاليت هاي مربوط به برگزاري مسابقات غرب آسيا از جمله اخذ ويزا، اقامت، برنامه هاي پروازي و کليه اقدامات مربوط به آماده سازي زمين مسابقات در قشم بود تا رقابت ها به خوبي در اين جزيره زيبا برگزار شود. در اولين بازي تيم ملي توانست تيم عراق را 6 بر يک شکست دهد. در بازي دوم س3 بر 2 از سد فلسطين گذشت و در بازي نيمه نهايي مقابل بحرين توانست به پيروزي 6 بر يک برسد. ايران در فينال در مقابل عمان توانست پس از تساوي بازي در وقت معمول و اضافه با نتيجه 3 بر 3، در ضربات پنالتي به پيروزي برسد و با نتيجه 4 بر 3 عمان را شکست دهد و قهرمان رقابت ها شود. در اين رقابت ها محمد مختاري بهترين بازيکن رقابتهاي غرب آسيا شد و پس از اتمام مسابقات، فدراسيون غرب آسيا با ارسال نامه اي از برگزاري خوب مسابقات در جزيره کيش تشکر و قدرداني کرد.

تيم ملي بزرگسالان بانوان(فوتبال)

2 ارديبهشت ماه و پيش از شروع اردوي آماده سازي تيم ملي، هلنا کاستا سرمربي تيم ملي در کنفرانسي مطبوعاتي پاسخگوي سوالات خبرنگاران بود و اردوي تيم ملي بانوان از روز 11 ارديبهشت در کمپ تيم هاي ملي و براي حضور در رقابت هاي بنگلادش آغاز شد و سرمربي تيم ملي، 25 بازيکن را به اردوي تيم ملي دعوت کرد. تيم ملي بانوان 25 ارديبهشت به بنگلادش رفت تا در رقابت هاي مقدماتي قهرماني آسيا در مقابل تيم هاي فيليپين (31 ارديبهشت)، بنگلادش (2 خرداد) و تايلند (4 خرداد) قرار گيرد.

تيم ملي بزرگسالان بانوان (فوتسال)

اردوي تيم ملي فوتسال بانوان براي حضور در تورنمنت 4 جانبه فوتسال روسيه 7 ارديبهشت آغاز شد. اين تورنمنت با حضور تيم هاي ملي ايران، روسيه، اوکراين و مجارستان از پانزدهم ارديبهشت ماه در روسيه آغاز شد. تيم ملي فوتسال بانوان 14 ارديبهشت به روسيه رفت و در اولين ديدار خود در مقابل اوکراين 2 بر يک، شکست خورد و در دومين بازي 2 بر صفر مغلوب روسيه شد. تيم ملي فوتسال بانوان در سومين ديدار خود مقابل مجارستان به تساوي 2 بر 2 رضايت داد.

نظارت کميته داوران

اوايل ارديبهشت 92 از سوي کنفدراسيون فوتبال آسيا مسعود عنايت به عنوان ناظر داوري مسابقات قهرماني زير 14 سال آسيا از گروه E که از 7 خرداد تا 13 خرداد 92 در ميانمار برگزار مي شود انتخاب شد. ضمن اينکه کميته داوران AFC عنايت را به عنوان ناظر رقابت هاي پرزيدنت کاپ 2013 هم انتخاب کرده بود. 19 ارديبهشت ماه، فيفا اعلام کرد که حسين عسگري رئيس دپارتمان داوري فدراسيون فوتبال، به عنوان ناظر داوري ديدار تيم هاي عراق – ژاپن انتخاب شده است.

همچنين حسين عسگري به عنوان ناظر داوري ديدار تيم هاي القادسيه کويت و فانجاي عمان به کويت رفت که اين بازي روز 25 ارديبهشت 92 در کويت برگزار شد. از سوي کنفدراسيون فوتبال آسيا، مسعود مرادي هم به عنوان ناظر ديدار تيم بنگال هند و يانگون يونايتد مالزي انتخاب شد. اين بازي روز 25 ارديبهشت در هند برگزار شد. اسماعيل صفيري هم به عنوان ناظر داوري ديدار تيم هاي کويت اس سي و دهوک عراق انتخاب بود و اين بازي روز 24 ارديبهشت در کويت انجام شد. ارزيابي

کميته داوران کنفدراسيون فوتبال آسيا هدايت ممبيني را به عنوان ارزياب انتخاب کرد تا در مسابقات پرزيدنت کاپ 2012 که از 18 تا 22 ارديبهشت در مانيل فيليپين برگزار شد، داوران مسابقات را ارزيابي کند. وي اين کار را انجام داد و نتيجه ارزيابي را به کنفدراسيون فوتبال آسيا گزارش کرد. همچنين کميته داوران AFC صدرالدين موسوي را به عنوان ارزياب انتخاب کرد و موسوي چهارشنبه بيست و پنجم ارديبهشت ماه قضاوت يک داور اماراتي را در قالب يک بازي از ليگ برتر فوتسال امارات را ارزيابي کرد و نتيجه را به کنفدراسيون فوتبال آسيا گزارش داد.

قضاوت

4 ارديبهشت اعلام شد که ديدار بين تيم هاي ملي فوتبال استراليا و عراق از سري مسابقات مقدماتي جام جهاني روز 28 خرداد در استراليا به قضاوت تيم ايراني متشکل از عليرضا فغاني - داور وسط، حسن کامراني فر - کمک اول، رضا سخندان – کمک دوم و سعيد مظفري زاده داور چهارم برگزار مي شود. 7 ارديبهشت تيم داوري ايراني کانديداي حضور در جام جهاني 2014 برزيل، متشکل ازفغاني، کامراني فر و سخندان در کلاس توجيهي و هماهنگي فيفا در امارات شرکت کردند. روز 15 ارديبهشت فيفا از انتخاب تيم داوري ايراني براي قضاوت در جام جهاني جوانان ترکيه خبر داد تا تابستان امسال فغاني، کامراني فر و سخندان در ترکيه جزو داوران اصلي رقابت هاي جام جهاني جوانان 2013 ترکيه باشند. کنفدارسيون فوتبال آسيا در همين روز هم از حضور سعيد علي نژاديان در مسابقات پرزيدنت کاپ 2012 خبر داد. 22 ارديبهشت کنفدراسيون فوتبال آسيا اعلام کرد که تيم داوري ايراني ديدار تيم هاي اف سي سئول کره جنوبي و بيجينگ جون چين را قضاوت خواهند کرد. اين بازي روز 31 ارديبهشت 92 در سئول برگزار مي شود و محسن ترکي به همراه محمدرضا ابوالفضلي و محمدرضا منصوري داوراني هستند که براي قضاوت انتخاب شده اند. داور چهارم اين ديدار هم ايراني است و سعيد مظفري زاده به عنوان داور چهارم انتخاب شده است.

در بخش بانوان مي توان به حضور شيوا ياري و سلطنت نوروزي به عنوان داور وسط و سمانه محسني کياسري و انسيه خباز مافي نژاد به عنوان کمک داور براي قضاوت در گروه هاي A و C رقابت هاي مقدماتي جام ملت هاي 2014 بانوان آسيا که در بحرين و اردن برگزار مي شود، اشاره کرد.

ساير فعاليت هاي دپارتمان داوري

18 ارديبهشت رئيس دپارتمان داوري اعلام کرد کلاس توجيهي و بازآموزي داوران ليگ برتر تيرماه 92 برگزار مي شود و با اتمام مسابقات ليگ برتر فوتبال، دپارتمان داوري همچنان نسبت به اعزام داوران خود براي مسابقات مختلف فوتبال در رده هاي مختلف ادامه داد. 25 ارديبهشت، دپارتمان داوران اعلام کرد که در نظر دارد تا يک کلاس توجيهي مدرسين داوري را از روز چهارشنبه اول تا سوم خردادماه در آکادمي ملي فوتبال برگزار کند.

از سوي ديگر کميته داوران در ارديبهشت ماه و به دليل اتمام مسابقات ليگ دسته اول و روزهاي پاياني ليگ برتر و جام حذفي، روزهاي پرترافيکي را پشت سر گذاشت و علاوه بر آن کليه مسابقات ليگ هاي دسته دوم، سوم، جام حذفي و مسابقات رده هاي سني و مسابقات ليگ دسته اول فوتسال آقايان و بانوان رويدادهايي بود که دپارتمان داوري، داوران آن ها را انتخاب و به مسابقات اعزام کرد.

کميته انضباطي

کميته انضباطي فدراسيون صدور احکامش را درباره پرونده ها و شکايات مختلف در ارديبهشت ماه هم ادامه داد و راي پرونده بزرگ تباني در ليگ يک که بزرگترين پرونده تباني تاريخ فوتبال ايران بود هم صادر شد و همه احکام در سايت رسمي فدراسيون فوتبال قرار گرفت.

در راي پرونده تباني ليگ يک براي دو تيم ، 11 مربي، 11 بازيکن، 7 مسئول و 5 سرپرست به همراه سه فعال فوتبال احکامي صادر شد.

کميته جوانان

کميته جوانان در اين ماه کار تيم هاي ملي پايه را دنبال کرد و ميرشاد ماجدي سرپرست اين کميته جلساتي با کادرفني تيم هاي مختلف اين کميته درباره روند استعداديابي رده هاي متعدد سني برگزار کرد. در اين جلسات ماجدي آخرين گزارش ها را از مربيان تيم هاي ملي پايه گرفت و برنامه رقابت هاي پيش روي بين المللي نهايي شد. با توجه به تاريخ رقابت هاي مقدماتي جوانان و نوجوانان آسيا و همچنين جام جهاني نوجوانان زير 17 سال 2013 امارات، برنامه ريزي هايي انجام شد. کميته جوانان کرمان را به عنوان ميزبان مرحله مقدماتي رقابت هاي جوانان آسيا اعلام کرد. ميرشاد ماجدي اواخر ارديبهشت به مالزي رفت تا در کنفرانس توسعه فوتبال پايه شرکت کند. در اين ماه برگزاري اردوي تيم ملي زير17 سال در آلمان نهايي شد. در روز 4 ارديبهشت برنامه رقابت هاي مقدماتي قهرماني زير 14 سال آسيا در کرمان از سوي کنفدراسيون فوتبال آسيا تاييد شد. نهم ارديبهشت کنفدراسيون فوتبال آسيا، ايران، قطر، اردن، عراق، فلسطين، هنگ کنگ، اندونزي، تايلند و چين را به عنوان ميزبانان مرحله مقدماتي جوانان آسيا (زير19 سال) اعلام کرد که فدراسيون فوتبال ايران، کرمان را به عنوان شهر ميزبان مرحله مقدماتي اين رقابت ها مشخص کرد. تيم ملي جوانان ايران در اين رقابت ها در گروه چهارم با تيم هاي عربستان سعودي، لبنان و تاجيکستان همگروه شده است.

همچنين کميته جوانان از محمود روشن ضمير براي برگزاري دوره مربيگري پيشرفته فوتبال پايه توسط کميته المپيک آلمان در استان هاي کرمانشاه، کرمان، سيستان و بلوچستان، خراسان رضوي و آذربايجان شرقي در خرداد 92، دعوت کرد و اين کميته وظايف سرپرستان را توسط دپارتمان جوانان را تهيه و تدوين و به دبيرکل فدراسيون ارائه کرد تا پس از تاييد به سرپرستان تيم هاي ملي ابلاغ شود.

کميته فوتبال ساحلي

در اين ماه رقابت هاي فوتبال ساحلي غرب آسيا در جزيره قشم با حضور تيم هاي عمان، لبنان، فلسطين، عراق، بحرين، قطر و ايران در دهه سوم ارديبهشت برگزار شد و ايران در اين رقابت ها به عنوان قهرماني دست پيدا کرد. همچنين در جلسات اين کميته حضور تيم ملي ساحلي در تورنمنت هاي خارجي پيش از حضور در جام جهاني تاهيتي و تشکيل تيم ملي فوتبال ساحلي بانوان تاييد شد. همچنين زمان نقل و انتقالات ليگ برتر فوتبال ساحلي طي نشستي با حضور مسئولين تيم هاي مختلف در اين ماه اعلام شد. روز 14 ارديبهشت فيفا اعلام کرد شهر پاپيته تاهيتي محل ميزباني رقابتهاي فوتبال ساحلي جام جهاني است و اين رقابتها 15 خرداد قرعه کشي مي شود. روز 21 ارديبهشت فدراسيون جهاني فوتبال ساحلي طي نامه اي از تيم ملي فوتبال ساحلي ايران دعوت کرد تا در مسابقات جام ملت هاي آسيا که در هايانگ چين برگزار مي شود، شرکت کند.

در حال حاضر اين کميته در حال برنامه ريزي و انجام اقدامات لازم براي حضور تيم ملي فوتبال ساحلي در مسابقات جام جهاني است.

کميته فرهنگي و بازي جوانمردانه

اردبيهشت ماه هم کميته فرهنگي جلسه هاي توجيهي فرهنگي ويژه تيم ملي را براي رده هاي مختلف برگزار کرد و تيم هاي رده هاي سني و بانوان در چندين نوبت از برج ميلاد بازديد داشتند. همانطور که در بخش هاي فوق اعلام شد، تيم هاي ملي نونهالان و فوتسال در ماه گذشته افتخار آفريدند و کميته فرهنگي مراسم استقبال از اين ملي پوشان را در فرودگاه مهرآباد برگزار کرد. از ديگر اقدامات مهم کميته فرهنگي فدراسيون مي توان به اجراي فعاليت هاي فرهنگي در خلال ديدارهاي استقلال - الريان قطر از سري مسابقات جام باشگاههاي آسيا، پرسپوليس – ملوان از سري مسابقات دوره دوازدهم ليگ برتر، فينال جام حذفي بين تيم هاي پرسپوليس و سپاهان و ديدار پاياني ليگ برتر بين تيم هاي استقلال و داماش اشاره کرد.

در اين ماه تيم هاي مختلف رده هاي سني در مراسم مذهبي شرکت کردند و برگزاري جلسه هماهنگي ويژه بازي هاي مقدماتي جام جهاني پيرامون اقدامات و فعاليت هاي فرهنگي مربوطه و تدوين راهکار هاي لازم ، پشتيباني و اقدامات فرهنگي ويژه براي بازي هاي تيم ملي بزرگسالان در قطر و سئول در دستور کار قرار گرفت. در روز 11 ارديبهشت سي و چهارمين جلسه هيات مذهبي جامعه اسلامي فوتبال به ميزباني باشگاه فرهنگي ورزشي نيروي زميني ارتش برگزار شد و در اين مراسم از خادمين و تلاشگران عرصه فرهنگي و مذهبي جامعه فوتبال به خصوص در عرصه فوتبال و فوتسال بانوان تجليل شد. همچنين کميته فرهنگي در همين روز از کاروان تيم ملي نونهالان ايران ديروز در فرودگاه مهرآباد استقبال کرد.

کميته حقوقي و تدوين مقررات

کميته حقوقي و تدوين مقررات آئين نامه نقل و انتقالات را به سازمان ليگ برتر ارسال کرد تا سازمان ليگ به باشگاه ها اين آيين نامه را ابلاغ کند. اصلاحات آئين نامه نقل و انتقالات سازمان ليگ برتر با توجه به آئين نامه نقل و انتقالات فيفا و قوانين مدني ايران تدوين شده است.

کميته بانوان

همچون ماه گذشته در اين ماه هم نشست کميته بانوان با کادر فني تيم هاي ملي با حضور فريده شجاعي - نايب رئيس فدراسيون در امور بانوان و سرمربيان تيم هاي ملي برگزار شد و برنامه هاي کميته بانوان در ماه هاي پيش رو مورد بحث و بررسي قرار گرفت. دوم ارديبهشت رئيس فدراسيون فوتبال نشستي را با کادر فني تيم هاي ملي بانوان در آکادمي ملي فوتبال برگزار کرد و هشتم ارديبهشت ماه بود که برنامه مرحله دوم رقابت هاي قهرماني آسيا زير 16 سال دختران اعلام شد.

انجام مسابقات ليگ برتر فوتسال کشور در اين ماه ادامه يافت و مراسم قرعه کشي و برگزاري مرحله دوم مسابقات ليگ دسته اول با حضور 8 تيم از ديگر اقدامات امور بانوان در خصوص مسابقات بود.

فريده شجاعي – نايب رئيس فدراسيون در نشست فدراسيون غرب آسيا شرکت کرد و به عنوان رئيس کميته آموزش بانوان غرب آسيا انتخاب شد.

سازمان ليگ برتر و آزادگان و سازمان ليگ فوتسال ( کميته مسابقات)

در اين ماه سازمان ليگ برتر برنامه بازي هاي ليگ برتر و جام حذفي را تا پايان ارديبهشت اعلام کرد و علاوه بر انجام برنامه ريزي براي برگزاري مسابقات ليگ هاي مختلف، فعاليت هاي جاري خود را در زمينه مسابقات ليگ قهرمانان آسيا براي سه نماينده ايران انجام داد و رقابت هاي جام حذفي و ليگ برتر را به پايان رساند. همچنين سازمان ليگ آزادگان برنامه مسابقات رقابت هاي ليگ دسته اول تا سوم، رده هاي پايه در رده سني نوجوانان، جوانان و اميد را اعلام و مسابقات آن را برگزار کرد و ليگ هاي مختلف رده سني را به پايان رساند. 18 ارديبهشت علي کفاشيان - رئيس فدراسيون با ارسال نامه اي به رئيس سازمان ليگ از برگزاري سيزدهمين دوره رقابتهاي ليگ برتر با حضور 16 تيم خبر داد و 21 ارديبهشت ماه مهدي تاج، سرپرست سازمان ليگ در نامه اي به علي کفاشيان - رئيس فدراسيون فوتبال، برنامه زمانبندي آغاز و پايان رقابت هاي ليگ برتر و جام حذفي درفصل 92 - 93 را اعلام کرد.

29 ارديبهشت ماه رئيس فدراسيون فوتبال در نامه اي به سرپرست سازمان ليگ از وي خواست تا در سازمان ليگ، کارگروه مطالعات فني تشکيل شود.

آکادمي ملي فوتبال

نخستين نشست شوراي آکادمي در سال 92 و جلسه شوراي توسعه فوتبال پايه در ارديبهشت ماه برگزار شد و آيين نامه مدارس فوتبال کشور در کميسيون ماده 5 وزارت ورزش و جوانان به تصويب رسيد.

از ديگر اقدامات آکادمي ملي فوتبال مي توان به پيگيري و برگزاري جلسات هماهنگي دومين همايش بين المللي علم و فوتبال و ارسال فراخوان اين همايش به دوازده هزار نفر اشاره کرد. همچنين دعوت نامه هاي مربوط به ميهمانان خارجي همايش نيز ارسال شد.

هفتمين نشريه آکادمي ملي فوتبال تدوين شد و پروژه راه اندازي آکادمي هاي باشگاه هاي ليگ برتر و دسته اول پيگيري شد و بازيکنان تيم ملي بزرگسالان در ازمونهاي آمادگي جسماني و حرکتي شرکت کردند و نمايندگان کميته ويژن به استانهاي قم ، چهارمحال و بختياري و هرمزگان اعزام شدند و اين نمايندگان ضمن برگزاري نشستهاي تخصصي، کارگاه هاي آموزشي متعددي را براي اين استانها به مرحله اجرا درآوردند.

لازم به ذکر است که آکادمي ملي فوتبال ضمن از سرگيري ساخت مرکز بدنسازي و اب درماني آکادمي ملي فوتبال، پذيراي ملي پوشان در رده هاي مختلف تيم هاي ملي بود.

کميته فوتسال

در اين ماه برنامه هاي مختلف کميته فوتسال طبق تقويم پيش رفت و اردوهاي تيم هاي ملي فوتسال برگزار شد. در اين ماه مقدمات برگزاري اردوي 10 روزه تيم ملي در چين، فراهم شد. در اين ماه علي صانعي به فيفا و کنفدراسيون فوتبال آسيا معرفي شد تا در سمينار فيفا در مالزي که از 23 تا 26 خرداد برگزار مي شود شرکت کند. اين سمينار به منظور آناليز مسابقات جام جهاني برگزار مي شود. در اين ماه فدراسيون فوتبال براي حضور در رقابتهاي گرند پريکس برزيل در مهر 92 اعلام آمادگي کرد. همچنين تاريخچه فوتسال در بخشهاي مختلف تهيه شد و به فيفا و کنفدراسيون فوتبال آسيا ارسال شد. ارسال تاريخچه به صورت پاورپوينت به اين دليل بود که فيفا ايران و ژاپن را به عنوان کشورهاي معيار براي فوتسال آسيا انتخاب کرده است و قصد دارد با بررسي فعاليتهاي ايران و ژاپن باعث تبادل اطلاعات در ميان ساير کشورهاي آسيايي شود. نشست انتخاب نمايندگان باشگاههاي حاضر در ليگ برتر و ليگ دسته اول کشور براي عضويت در مجمع عمومي 9 ارديبهشت برگزار شد و حسين رمضاني و ميرحسين اوصيا از طرف باشگاه هاي ليگ دسته يک و علي طاهري و افشين دبيري هم از طرف باشگاه هاي ليگ دسته برتر انتخاب شدند. 16 ارديبهشت دو جلسه انتخاباتي در مجمع سازمان ليگ برتر فوتسال برگزار شد تا اعضاي جديد مجمع سازمان ليگ برتر فوتسال مشخص شود. 26 ارديبهشت، کميته فوتسال اعلام کرد جلسه مجمع عمومي سازمان ليگ فوتسال ساعت 10:30 روز دوشنبه ششم خردادماه با حضور اعضاي مجمع سازمان ليگ فوتسال ، در سالن کنفرانس آکادمي ملي فوتبال برگزار خواهد شد.

امور بين الملل

اوايل ارديبهشت کارگاه بزرگ آموزشي مسئولان برگزاري مسابقات توسط رئيس دپارتمان مسابقاتAFC و نمايندگان فيفا و کنفدراسيون فوتبال آسيا درآمفي تئاتر هتل آکادمي ملي فوتبال برگزار شد. اين دوره آموزشي براي برگزار کنندگان مسابقات که شامل 40 نفر بودند، برگزار شد و پس از برگزاري موفق اين نشست که براي اولين بار در ايران برگزار شده بود، ماجد ابوه نماينده دفتر توسعه اي فوتبال فيفا در غرب آسيادر نامه اي به فدراسيون فوتبال از برگزاري کارگاه آموزشي مسابقات فيفا در ايران تشکر کرد.

دوم ارديبهشت ماکودي رئيس فدراسيون تايلند به ايران آمد و در آکادمي ملي فوتبال با مسئولين فدراسيون و آکادمي ملي فوتبال ديدار و گفت و گو کرد و در زمان حضور رئيس فدراسيون فوتبال تايلند در ايران، تفاهم نامه همکاري بين دو کشور امضا شد.

روز 8 ارديبهشت و پس از پيگيري هاي متعدد فدراسيون فوتبال، جرومه والکه در نامه اي به دبير کل هاي فدراسيون هاي ايران، کره جنوبي، ازبکستان و قطر اعلام کرد که ديدار تيم هاي کره جنوبي- ايران و ازبکستان- قطر در روز پاياني مرحله مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل در گروه اول همزمان برگزار مي شود و داوران غير غرب آسيايي براي دو ديدار ايران مقابل قطر و لبنان انتخاب مي شوند.

11 ارديبهشت رئيس و دبيرکل فدراسيون فوتبال براي حضور در کنگره کنفدراسيون فوتبال آسيا و مجمع انتخاباتي اين کنفدراسيون به مالزي رفتند. در اين مجمع شيخ سلمان آل خليفه بحريني رئيس کنفدراسيون فوتبال آسيا شد و وي همچنين در انتخابات عضو کميته اجرايي فيفا هم توانست انتخاب شود. در اين مجمع علي کفاشيان و مهدي محمدنبي با بلاتر، پلاتيني، شيخ سلمان و رئيس فدراسيون عربستان نشست هايي برگزار کردند. در اين مجمع مراسمي هم براي تجليل از زحمتکشان فوتبال آسيا برگزار شد. اين مراسم در تقدير از 94 چهره برجسته فوتبال آسيا در مقر کنفدراسيون فوتبال آسيا و با حضور رئيس فيفا، سپ بلاتر و شيخ سلمان رئيس جديد کنفدراسيون فوتبال آسيا برگزار شد و با توجه به درخواست فدراسيون فوتبال ايران، علاوه بر تقدير از علي پروين، همايون بهزادي و علي جباري با نشان طلا از مهدي محمد نبي و علي کاظمي هم با نشان هاي برنز و نقره تقدير شد.

ناظران ايراني مسابقات بين المللي هم در اين ماه پرمشغله بودند و از سوي کنفدراسيون فوتبال آسيا، اميد جمالي و محمدرضا کسرايي به عنوان ناظران دو ديدار مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا انتخاب شدند. و بنا بر اعلام فيفا محمدرضا کسرايي به عنوان ناظر ديدار تيم هاي عمان و عراق از سري مسابقات مقدماتي جام جهاني انتخاب شد.

همچنين محمد رضا کسرايي مسئول امور بين الملل سازمان ليگ روز چهارشنبه 25 ارديبهشت به عنوان ناظر ديدار رفت تيم هاي جئونبوک کره جنوبي و کاشيوا ريسول ژاپن انتخاب شد. اميد جمالي، سرپرست کميته بين الملل فدراسيون فوتبال، ديدار برگشت تيم هاي گوانگجوي چين و سنترال کست مارينس استراليا را در چين نظارت خواهد کرد و حامد مومني هم به براي نظارت ديدار تيم هاي القادسيه کويت و فانجاي اردن در روز 25 ارديبهشت به کويت رفت.

در 29 خرداد، دبيرکل کنفدراسيون فوتبال آسيا در نامه اي به دبيرکل فدراسيون فوتبال ايران خبر از برگزاري سمينار «بازيکن حرفه اي» در ايران داد.

از مهمترين و بارزترين اقدامات فدراسيون در بخش بين الملل در ماه گذشته معرفي مهدي مهدوي کيا کاپيتان سابق تيم ملي به عنوان اولين سفير آسيا در ورزش فوتبال پايه به کنفدراسيون فوتبال آسيا بود که پس از تاييد AFC ، اين بازيکن پرافتخار براي دريافت حکمش به مقر AFC رفت.

امور تشريفات

امور تشريفات فدراسيون فوتبال در ارديبهشت 92 اعزامهاي داخلي و خارجي متعددي داشت . کميته تشريفات فدراسيون تمامي کارهاي مربوط به گرفتن بليت پروازهاي داخلي و خارجي، اخذ ويزا و هتل محل اقامت تيم ها و همچنين بدرقه و استقبال از تيم هاي ملي را انجام داد. همچنين اين کميته رواديد ورودي داوران و ناظران خارجي مسابقات و نمايندگان فيفا، کنفدراسيون فوتبال آسيا و فدراسيون غرب آسيا را گرفت و بليت هاي پرواز آنها را خريداري کرد و براي آنها هتل رزرو کرد. علاوه بر همه اينها اين کميته براي مسئولان ايراني مسابقات بليت پروازهاي داخلي را گرفت و رزرو هتل ها را انجام داد.

همانطور که در بخش تيم هاي ملي گفته شد تيم ملي بزرگسالان به عمان رفت و رواديد مربوط به حضور اين تيم در عمان گرفته شد. تيم ملي زير16 سال به تورنمنت رياست جمهوري قزاقستان رفت و براي اين تيم هم ويزاي قزاقستان و بليت پرواز از تهران به آلماتي و از آلماتي به آستانه گرفته شد. براي تيم هاي حاضر در رقابتهاي مقدماتي زير14 سال آسيا درمشهد هم ويزا گرفته شد. براي کاروان تيم هاي پاکستان، ترکمنستان، هند و قرقيزستان هر کدام 25 ويزا و اقامت در ايران اخذ و براي 10 داور و 10 ناظر کنفدراسيون فوتبال آسيا هم 20 ويزا و اقامت گرفته شد.در مجموع 200 ويزا و بليت رفت و برگشت براي اين تيم ها گرفته شد. لازم به ذکر است که براي همه بازيکنان شهرستاني تيم هاي ملي پس از ورود به ايران بليت برگشت به شهرستانهاي بازيکنان گرفته شده است. در اين ماه تيم ملي فوتسال بانوان و تيم ملي فوتبال بانوان به کشورهاي روسيه و بنگلادش رفتند و تيم ملي زير17 سال به امارات رفت. براي همه تيم هاي ملي بليط رفت و برگشت پروازها، ويزاها و مجوز شوراي برون مرزي و همچنين مجوز خروج از کشور گرفته شد و مراسم بدرقه و استقبال از اين تيم ها به خوبي انجام شد.

ارديبهشت 92 تيم هاي الجيش قطر، الغرافه قطر و الريان قطر و الشباب امارات براي حضور در رقابتهاي ليگ قهرمانان آسيا وارد ايران شدند که براي هر کاروان حدود 60 ويزا و اقامت حضور در ايران گرفته شد. همچنين براي تيم هاي نظارت و داوري شش نفره خارجي براي بازيها مقابل نمايندگان ايران ويزا گرفته شد. ضمن اينکه علاوه بر رواديد تيم هاي فوق و گرفتن ويزاهاي داوران و ناظران و نمايندگان کنفدراسيون فوتبال آسيا، مجوز پرواز از کنترل پرواز بابت هواپيماهاي چارتر تيم ها گرفته شد. کميته تشريقات جلسات هماهنگي برگزارکنندگان بازيها را برگزار کرد.

در ارديبهشت ماه مسئولان فدراسيون و علي پروين براي مراسم ويژه کنفدراسيون به مالزي رفتند که روايد آنها هم گرفته شد.

رقابت هاي فوتبال ساحلي غرب آسيا هم در قشم برگزار شد و تيم هاي فوتبال ساحلي لبنان، فلسطين، قطر، عمان، بحرين و سوريه به ايران مي آيند که براي آنها ( هرکاروان 20 نفر) و 15 داور فوتبال ساحلي خارجي ويزا و اقامت گرفته شد. کارگاه برگزاري مسابقات زير نظر فيفا و کنفدراسيون فوتبال آسيا برگزار شد که براي 4 تن از نمايندگان فيفا و کنفدراسيون فوتبال آسيا کليه کارهاي مربوط به اخذ رواديد و رزرو هتل انجام شد.

گردهمايي مربيان برتر و مدرسان هم که توسط کميته آموزش در ارديبهشت ماه انجام شد، براي 320 نفر در هتل المپيک و 66 نفر در هتل آکادمي ملي فوتبال امکانات لازم فراهم شد. کميته آموزش در اين ماه مرحله اول دومين دوره آموزش مربيگري درجه يک آسيا و برگزاري گردهمايي ساليانه دانش افزايي مسئولان کميته آموزش استانها را در هتل آکادمي با حضور 70 تن برگزار کرد که کليه مراحل اسکان و پذيرايي براي اين 70 نفر انجام شد.

تيم هاي ملي اردوهاي مختلفي در طول ماه داشتند که در هتل المپيک، هتل آکادمي، هتل آزادي و مهمانسراي شماره يک مراحل اسکان آنها به خوبي انجام پذيرفت.

در اوايل ماه رئيس فدراسيون فوتبال تايلند و رئيس کميته بين الملل و حقوقي کنفدراسيون فوتبال آسيا به تهران آمدند که مراسم استقبال، بدرقه و اسکان و اخذ رواديد براي آنها به خوبي انجام شد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 10
  • بازدید سال : 29
  • بازدید کلی : 3,340